Tuesday, May 5, 2009

Kata Nama Am

Ke’serius’an aku agak tcabar masa mengajar hari ni disebabkan dgn jawapan dari seorang budak yg agakkk...ntah! Jawapan yang langsung tak terlintas dalam kepala otak ku..Hehehe..Aku tak kata jawapan dia salah,cuma...oklah,cerita dia camni..

Hari ni masa matapelajaran Bahasa Melayu aku buat le aktiviti ulangkaji.Lebih kurang cam kuiz gak le cuma takde hadiah misteri untuk pemenang..Yang tak boleh nak jawab,mcm biasa berdiri atas kerusi..hehehe..

Soalan2 tu takde la susah mana pu sebenarnya..Tajuk Kata Nama AM dan Kata Nama Khas.Lagi pun sebelum ni aku memang dah ajar tajuk ni.Saje je nak test diorang ingat lagi tak..

Jadi,soalan yang pertama aku ajukan...

Apakah Kata Nama Am bagi manusia?

Aku mintak le sorng2 jawab..Dan ramai jugak le yang bagi jawapan betul..
Alhamdulillah...Tercapai gak objektif aku..Bisik hatiku..

Seterusnya aku tanya la soalan2 lain pulak yang berkaitan..Macam biasa,ramai yang dapat jawab dan tak kurang jugak yang kantoi..

Sampai la ke soalan ni...
Apakah Kata Nama Am bagi tempat?

Murid 1: Err...Sekolah..

Aku : Ok, bagus..duduk..

Murid 2 : Rumah?

Aku : Ok..betul..boleh duduk..

Murid 3 : Sungai...

Aku : Yaa...sungai..duduk..

Bila tiba pulak giliran murid ke 4..dia terdiam..Aku tahu budak ni memang agak ‘blur’ sikit..eh bukan sikit,blur banyak..hehehe! Mesti tak bleh jawab.Budak ni mula resah..garu sana garu sini..dah macam tkena kurap pun ada aku tengok..Aku mula bosan menunggu..

Aku: Haaa...sepuluh saat dari sekarang!!!

Keadaan semakin genting...Budak ni masih lagi mencari-cari jawapan yang ntah akan datang dari mana.Mata melilau ke syiling sambil menggaru2 kepala yg comfirm langsung tak gatal..Masa semakin suntuk...

3.....2....1....
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*



KUBUR!!!.. 

16 comments:

Si Penconteng said...

Ehehehe. Kiut na miak ya. Teringat mek ngan rancangan Kids Say the Darnest Things. Rancangan lamak.

Khairul Antasha said...

salam,hihi...terhibur mek maca entry ktk tok..teringat zaman ngajar dolok...miz that moment...huhu...

mat said...

syuk rasa baca entry tok...terhibur rasa aku..dah lah keboringan melanda hidup tok ditmabah lagik panas terit...hahahha

dukunlintah plk said...

jawapan penuh keinsafan :p

zElDrItCh said...

tetak sorang2 aku ntam jawapan miak ya..hahaha...dalam maksud ya..hahaha..angol2..xda tempat lain ka??hahah..apa ndakka dpk miak ya ka..huhu

iman daud said...

haahahahahahahaha.. smpei x msg ya mbok??? nya tgh ngingat ngn kau yaaa.. hahaha..

erolnukman said...

zatil:
kiut...hahaha!

khairul antasha:
ngajar?cikgu juak ka?

mat:
hehehe...kira sejuk lah maca entri tok tek?hehehe

dukun lintah:
yup...penuh keinsafan..

zEIDrItCh:
hahaha...gila ko..aku tek lalu sikpat nahan tetak.dak mbiak pun tetak juak gik nanggar aku..hahaha

iman:
nang sampei benar2..hahaha!!

[h]einsen said...

hehe..dlm juak jawapan ya..hehe..mst seram sejuk jak nengar jawapan ya..xpa2 objektif pengajaran dah tercapai..

Felicia F. Ramzi said...

apa ndak kah di pikir miak ya sampey merik jwpn kubur..hahaha..lucu ada, panas ada semua ada..kamek mun mendenda miak, alu soh mek lari rah koridor patah balik 10 kali sambil mbak penyapu..suk miak aie kenak denda...kecuali miak cina, dak nya malu sikit..ih, lucu eh miak..mcm2 olah

Kelebar Malam said...

kah..kah..kah..ney lah gaya..jawapannya betul..rami juak geng kmk tok cikgu... emmm..mok lah coba jd cikgu juak..cikgu molah blog jak...heeee...

AcHiKa said...

ehehe (tetqak sorang2 mek d opis~~)

tehais said...

Cikgu.janganla garang sgt.Saya takuttt.Saya taknak berdiri ats kusi.
Saya tak engatla kata nama am apa.Saya cuma engat kubur ja.
Ingat kubur kan lebih afdal.muaahahaha

AmirFX said...

Dahsyat juak jawapan miak ya.... Pengaruh undertaker asaku... Sik pun nemiak ya pun tinggal d gitak kubur...

Willie said...

Hahhaa...nang ingat mati jak la miak ya. Jawapan cepu emas.

chanteqmanis said...

hahahahaha...tetak sorg mek bc entry tok..lucu2 miak ya..nang kiut..:P

faryedah abdullah said...

hahahaahahahahaaha..nasib nya x madah padang masyhar tek..