Tuesday, June 29, 2010

Demam???

Masuk saja aku kelas tahun satu pagi tadi,semua budak berdiri bagi salam 'selamaattt pagiiiiii cikguuuuu..." kecuali sorang budak ni.Seakan tak mampu untuk berdiri.Kepala rebah longlai di atas meja.

Aku tanya kenapa?

Dia lemah..langsung tak boleh nak jawab soalan aku..Mata layu...

Sekali lagi aku tanya kenapa?

Dia terus diam seribu bahasa..
Simpati dengan keadaan itu,rakan2 lain menjawab sebagai wakil...
Dia demam cikgu...

Aku pergi dekat dengan budak tu...Pegang dahi..Ok.Tiada tanda2 demam..
Aku tanya balik...'Awak demam??'

Dia angguk...Mata layu..

Lepas tu aku tanya lagi...'ada tengok bola Brazil lawan Chile pukul 2 pagi tadi?'

Dia angguk...kali ni lebih segar sedikit dari anggukan tadi..

'Berapa gol?' aku menduga...

Tiga kosong...Brazil 3 Chile kosong...
.
.
Sah demam....

10 comments:

Beautiful Stranger said...

hahahaha..demam duding nawan pelik bol padu...hahahah nang lawak..

Willie a.k.a Reptoz said...

Ish...demam bola duhal...

Nono Fara said...

Hahahahahaha. Lawak gila oi! :P Bait dirik sik ngamok? :P

kal jis (im not carl zeiss) said...

haha.. itok ku ngan miak dudok rah kon ya hahaha... kacak gambar tuk bro :)

Rudy said...

ahaha..demam world cup ya..hehehe

AmirFX said...

nang menarnya demam ya.. haha...

Norris said...

ya baruk direct madah diri demam! ahahaha nak marah pun sik jadi kenak nya..ahahaha...kacak gambar...warna warni

Krisno said...

haha..Demam bola kot..

NunsNajib said...

hahahaha comel gila ..cikgu ke ?haha

Kenny De said...

haha.. teringat ku time gik biak dolok tpi sikda la demam sampe gia gilak..hehe.. paling teruk pun main kat padang sampai kenak bising baru pulang..haha..ngeso skill la tek :)