Wednesday, September 30, 2009

Cuti-Raya(Fasa 2)









Bila tiba sahaja hari raya sekelip mata keadaan kampung ku boleh berubah..Seperti berada di NY,LA,Maxico,Jamaica,Colombia dan macam2 lagi walaupun semua nama2 tempat yang aku sebut tadi sekali pun aku tak pernah pergi.Ya,aku tak tipu..Sebab dikala makcik2 pakcik2 sibuk menjamah pelbagai jenis hidangan & juadah,anak2 kecik sibuk dengan bunga apa api mercun dan duit raya, namun yg remaja nya pula sibuk "memenuhi" kepala dan berada di alam khayalan.Dari yang sekeras2 batu sampai ke selembut salju diaorang sapu..Fikir2 balik,kenapa mesti di hari raya?Hari yang dikatakan hari mulia...Bukan! Bukan untuk menegur jauh sekali bceramah..Ya,aku tahu..dulu aku juga pernah ingin menjadi seperti BOB MARLEY...

Sangat bodoh...
.
.

10 comments:

Willie said...

Kacak gambar. apa kamera makey u bro? Ada fish eye lense sik?

erolnukman said...

makseh..nikon.fisheye masih dlm wish list..hehehe..
gambar dlm tok aku makey 10-24mm..

eddy zuraidy said...

berapa bro beli camera? sejuk mata aku tgk gambar2 ko

Diloz said...

wide angle lens memang fav aku.

sejuk mata memandang.

selamat hari raya!
=P

Si Aizuddin said...

nice lah.


tak salah nak jadi mcm bob marley

Faizal n Fashitah said...

Kacak gamba ya. Bob Marley pun sikpat ngambik kedak ya ehek. Anyway, makseh kerna berposing. Ada juak k modal ku superimpose lak ehehehehe.. slamat hari raya oii!~ ehek XD

am-rie said...

jiwa muda bro, jiwa kacau..sekeras batu selembut salju pun di belasah time2 raya.. cara songsang sambut raya..hehe

gambar makin menjadi2 kacak.. mantop!!

erolnukman said...

eddy:
masa aku ambik gambar tu pun aku memang tgh kesejukan..hehehe

diloz:
rasa mnyesal plak x angkat fish eye..
tp xpe,next issue..hehehe

aizudin:
tq..
yeke?pasni jd bob maley balik lah..hahaha

F&F:
waduhhh...satu kesilapan besar!

amri:
yalah..jiwa muda aku dolok lebih kurang juak..
makseh...

Krisno said...

Raya dah habis hehehe...baru beli camera ke?

erolnukman said...

krisno:
lama dah kamera tu..kira 2 tahun la..