Thursday, September 10, 2009

Soldier of Fortune

Bulan lepas sekolah aku menerima seorang pelajar baru(lelaki).Tengok2,rupanya budak tu murid baru kelas aku.Jadi maknanya bertambahlah seorang lagi bala tentera dalam kelas Tahun 4-2009..(Untuk pngetahuan,aku guru kelas tu)

Aku nak cerita sikit pasal budak ni.Kalau dilihat pada wajahnya,dia memang tak ubah seperti seorang dewasa/tua yang terseksa terperangkap di dalam tubuh seorang budak kecil yang comel..(comel yg dimaksudkan-bbadan kecik/kontot)

Aku suka budak ni,walaupun pada awal kemasukan nya bagi aku dia hanyalah penambah bilangan askar-askar pemusnah di dalam kelas tu.

Rupa-rupanya dia ni lain sikit..Bukan! Dia bukan budak yang bijak bijak/pintar dlm pelajaran (tp sekarang tgh dok usha awek yg paling pintar dlm kelas tu)..membaca pun masih tergagap-gagap,tulisan tak payah cerita.Tahap ke’buas’an boleh tahan.Namun satu pekara aku suka budak ni,,semangat dia..Dalam apa-apa hal,dia memang terlebih bersemangat.Naik risau gak kadang-kadang.hehehe..

Asal aku kemukakan soalan je,beliau ni lah yang mula-mula sekali angkat tangan dengan wajah yang penuh semangat,dengan bukaan lubang hidung yang luas mencari-cari seberapa banyak oksigen yang boleh disedut.Wajah yang menggelikan hati siapa sahaja dan penuh dengan jawapan-jawapan ekstrim yang tak masuk akal.Idea-idea lucu lagi tolol yang lagsung tiada walau sedikit pun menimbulkan rasa bersalah dalam hati beliau.Hahahaha...



Tapi, aku tetap suka...Bagi aku budak ni jadi penambah seri kekacauan di dalam kelas aku.Budak lain pun aku tengok ok jer ngan dia ni walaupun tak kurang juga yang suka membuli.Mungkin disebabkan saiz fizikal yang agak kecil & muka yang sedap untuk dibuli begitu sahaja..Hahahahaha...

Ok,panjang pulak cerita aku pasal budak ni..Senang cerita korang ambik pen/pensel & sehelai kertas..Korang cuba lukis mengikut lirik lagu ni...”Bulat kecil - bulat kecil...Bulatan besar....Bulat kecil - bulat kecil...Bulatan besar...Blal...bla..bla...(aku tak ingat)...
Haaaa....Dalam bentuk lakaran,lebih kurang camtu lah rupa budak tu..Hahahaha...
Sekian...

11 comments:

AmirFX said...

Tauk ku cemne upa nemiak ya... Mesti kedak beruang kutub.. Betul sik?! haha... Daya imajinasi aku time tok super duper aktif... Ampunkan aku awal2... haha...

Titil said...

Haha. Rindok ati na maca cerita kedak tok. Senep gamba nemiak ya gak. Ingin juak nak diat. Lam sigek kelas salunya ada sorang tukang huha-huha. Mun tukang huha-huha tek sik datang, mesti sunyik boring kelas o.

Rudy said...

aku mejin kedak beruang matahari..eheheheh....ampunnnn cekguuuu

erolnukman said...

AmirFX:
Yup!!! Tepat sekali!!...Hahahaha!

Titil:
Sik sempat nak nyenep..mbiak tok liar gilak..Hahaha!

Rudy:
Beruang matahari?Ahhh...lantak lah..Mun jawapan ktkorg gik dalam spesis bruang smua tepat!sik kira beruang matahari,bulan,bintang...hehehe

khairul onggon said...

Erol.. udah ku molah bulatan.. mula2 bulatan kecik.. kakya bulatan besar.. kakya 4 egek kaki sigek ekok dan walla... jadi pusak koh.. ehehehehe...

madey9600 said...

ku coba lukis dah tek...dah jadi mcm templet bulatan daaa...tapi best juak ada miak smgat cmya...walaupun gik baru tapi x pemalu..bgs..bgs..bakal jadi general tentera pemusnah ya

KHaiRuL aNTaSHa said...

uwaaaa...nang mengulit kenangan na juak entry ktk tok..dgn gmbr gik ya..rindu mek aihh..nemiak baru ya nang akan menambahkan bala pemusnah emosi cikgu erol ...hehe..sikpa..dah nama cikgu tok mesti pndey handle emosi nemiak & emosi dikpun..yerrrr...asa pengetua merik ucapan time perhimpunan jak kmk tok..hahahah

Kelebar Malam said...

best juak kelas ktk ya (pic)..beri klin n taidi...

Faizal n Fashitah said...

Ekekek... nok nama jadi cikgu tok eh... ada jak crita lam kelas nun hoh eheh. Ku sik asa upa miak ya kedak bruang segala. Tapi ku mejin kedak Su Ijamm koh.. hehe

dukunlintah plk said...

bulatan kecil 2x bulatan besar.. ahahaha deskripsi yg kejam.. hahaha..

radziqin shukrie said...

cikgu jadi mek orang pergi kucingkah mek tukar blog baru cha55